Ką daryti dingus elektrai ar dujoms

Dėl mechaninių pažeidimų nepaisius apsaugos zonų, kaitros ar stichijų sukeltų padarinių vidutiniškai 14 tūkst. gyventojų su elektros gedimais gali susidurti kone kasdien. Tai – 0,77 proc. nuo visų prie tinklo prijungtų klientų. Didžiąją dalį gedimų bendrovė „Energijos skirstymo operatorius“ (ESO) nustato ir likviduoja per kelias minutes dėl automatizuotų sprendimų – iš minėtų vidutiniškai 14 tūkst. apie 8,7 tūkst. – 62 proc. –  gyventojų tiekimas atstatomas iškart. Tačiau, į ką turėtų kreiptis gyventojai, kad dingusi elektra ar dujos būtų atstatytos kuo greičiau?

Dažnai galvojama, kad šiais klausimais reikia susisiekti su savo elektros ar gamtinių dujų tiekėju, iš kurio kas mėnesį yra gaunama sąskaita už suvartotą energiją, tačiau dingus elektros ar dujų tiekimui reikėtų kreiptis į skirstymo operatorių – ESO. Bendrovė užtikrina nenutrūkstamą energijos tiekimą gyventojams, skirsto elektrą ir gamtines dujas bei prižiūri skirstomuosius tinklus, rūpinasi naujų klientų prijungimu.

Ką daryti jei dingo elektra?

Dažnais atvejais gedimas įvyksta individualaus ar daugiabučio namo vidaus tinkle, todėl prieš registruojant gedimą, patikrinkite, ar gedimas ne vidaus tinkle, nes ESO prižiūrimi elektros tinklai yra iki apskaitos įrenginių – skaitiklių. Už jų prasideda klientui priklausantis elektros tinklas, kurio priežiūra rūpinasi patys namo savininkai.

Norėdami įsitikinti ar gedimas ne namo viduje, pažiūrėkite per langus, ar pas kaimynus elektra yra, ar neišsijungę automatiniai elektros energijos jungikliai, esantys namuose ar laiptinėje. Jeigu turite ūkį prižiūrintį asmenį (namą administruojančią įmonę, energetiką, namo pirmininką, elektriką), reikėtų kreiptis į jį, nes ESO vidaus tinklo gedimų nešalina.

Įsitikinę, kad gedimas įvyko jau iki elektros įvado – t.y. ESO tinklo dalyje, patikrinkite, ar jis nepažymėtas atjungimų žemėlapyje adresu eso.lt/zemelapis. Žemėlapyje pateikiama informacija, kur yra laikinai nutrauktas elektros tiekimas. Dėl vieno atjungimo elektros tiekimo sutrikimai gali būti juntami keliose vietovėse.

Gyventojai, nurodę savo kontaktus, gali gauti informaciją apie planuotus atjungimus ir elektros tiekimo sutrikimus el. paštu ar trumpąją SMS žinute. Paskambinę telefonu 1852 užsisakykite asmeninius pranešimus apie planuojamus elektros atjungimus dėl remonto darbų name, kad būtumėte ramūs, jog informaciją gausite laiku ir patogiu būdu.

Jei informacijos apie gedimus negavote ir žemėlapyje jos nėra, registruokite sutrikimą internetu arba nemokamu ir visą parą veikiančiu telefonu 1852.

Ką daryti jei nutrūko dujų tiekimas?

Netikėtai nutrūkus dujų tiekimui ar pajutus dujų kvapą, nedelsdami užsukite čiaupą prieš dujinį prietaisą ir kreipkitės į ESO dujų avarinę tarnybą, kuri visais atvejais suteiks pagalbą gyventojams dėl dujų nuotėkio lokalizavimo. Suteiksime informaciją ar nėra gedimo gamtinių dujų sistemoje. Susisiekti galima visą parą veikiančiu telefonu 1804.

Telefonu naudokitės tik neuždujintoje aplinkoje ir ten kur nėra dujų kvapo. Taip pat išjunkite dujinius prietaisus, uždarykite uždarymo čiaupus, esančius prieš dujinius prietaisus. Plačiai atidarykite duris ir langus ir taip sukelkite skersvėjį patalpoms vėdinti. Taip pat venkite patalpų, kuriose užuodžiamas dujų kvapas. Nekurkite atviros ugnies, jei ji dega – užgesinkite. Nerūkykite, nesinaudokite ugnies šaltiniais.

Total
0
Dalinasi
Related Posts