Veikla lauke – naudinga ir įdomu…


Atsiliepdami į Lietuvos Sveikatos mokymo ir ligų prevencijos centro Vaikų sveikatos skyriaus kvietimą, Kuršėnų lopšelio-darželio „Buratinas“ kolektyvas prisijungė prie pasaulinės akcijos „Pamoka lauke“.

Pamoka lauke – tai diena, kai visi mokiniai skatinami mokytis ir leisti laiką lauke, mokyklos kieme ar gamtoje. Mokydamiesi lauke vaikai stiprina savo sveikatą, plėtoja pažintinius, bendravimo ir bendradarbiavimo gebėjimus, kūrybiškumą…

Kuršėnų lopšelio-darželio „Buratinas“ ugdytiniams ugdymasis lauke, gamtoje nėra naujiena. Pedagogai dažnai naudojasi įstaigos lauko edukacinėmis erdvėmis ir geografine, kultūrine bei socialine aplinka.

Dalyvaudami akcijoje „Pamoka lauke“ organizavome įvairias veiklas lopšelio-darželio kieme ir šalia įstaigos esančiame pušyne.

Mažieji „Varliukai“ darželio kieme ieškojo vabaliukų. Apžiūrėjo juos per padidinamąjį stiklą, skaičiavo kojytes, išskyrė galvą ir kūną. Kartu su auklėtoja ir auklėtojo padėjėja bandė išsiaiškinti jų pavadinimus.

„Boružiukai“ „draugavo“ su darželio teritorijoje augančiais triušiukais. Apžiūrėjo jų namelį, suskaičiavo, kiek triušiukų gyvena, kokių spalvų. Skaičiavo letenėles, ausytes, akytes ir kitas kūno dalis. Diskutavo ką gyvūnėliai ėda. Savo įspūdžius vaikai perteikė piešdami ant šaligatvio.

„Bitučių“ ir „Žiogelių“ grupių ugdytiniai keliavo į šalia esantį Daugėlių pušyną, kur juos pasitiko Gulbinų girininkijos girininko pavaduotojas Žydrūnas Petrauskas. Girininkas pasakojo apie skruzdėlių gyvenimą, elgseną, mitybą. Vaikai sužinojo, kad skruzdėlynai yra žeminiai, kurie būna įrengiami žemėje arba žemės paviršiuje iš žemės grumstelių. Medieniniai skruzdėlynai būna įrengti medžių kamienuose ir ten gyvena mažosios skruzdėlės. Kombinuoti skruzdėlynai įrengiami iš spyglių, žolelių, lapų ir šakų. Per padidinamąjį stiklą vaikai stebėjo skruzdes, ragaujančias atsineštus skanėstus – medų ir cukrų bei tempiančias eglių spyglius ar šapelius, kurie kaip pasakojo miškininkas daug kartų viršija jų pačių svorį ir ilgį. 

Priešmokyklinukai tyrinėjo kiaulpienes darželio kieme. Matavo šaknies ir stiebo ilgį, lygino, piešė gėlių žiedais, stebėjo subrendusius augalus, tyrinėjo sėklas, pūtė pūkus.

Tai, kad ugdymasis gamtoje yra nuolatinis atradimų ir pažinimo džiaugsmas, įrodo vaikų mintys: „Mačiau mažą skruzdę, o jos šešėlis buvo didelis“ (Tomas 6 metai), „Oooo stebuklas! Pienėmis galima piešti“ (Ieva 7 metai), „Kad dažo, tai žinojau, bet kad galima piešti ant popieriaus nepagalvojau“ (Gytis 6 metai), „Man kiaulpienė kaip trintukas. Su ja pavyko nutrinti pieštuką“ (Erlina 6 metai).

Auksė BUOŽIENĖ
Direktoriaus pavaduotoja ugdymui

Total
0
Dalinasi
Related Posts