Septynios  pėsčiųjų ir vairuotojų klaidos, galinčios nulemti žmogaus likimą

2017 metų eismo įvykių analizė byloja, kad  pėstieji – antra pagal žuvusių  žmonių skaičių eismo dalyvių kategorija. Praėjusiais metais kas trečias eismo įvykis įvyko, užvažiavus ant pėsčiojo, o  kas antras užvažiavimas baigėsi pėsčiojo žūtimi.

Šiaulių apskrities policijos aptarnaujamoje teritorijoje eismo įvykiuose pernai žuvo 5 pėstieji, per šių metų sausį – du.

Sausio mėnesį Šiaulių apskrities policija, siekdama mažinti eismo įvykių, kuriuose sužeidžiami ar žūsta pėstieji, skaičių, užkardyti Kelių eismo taisyklių pažeidimus, turinčius įtakos pėsčiųjų saugumui, savo aptarnaujamos teritorijos  keliuose  vykdė policines priemones „Kiekvienas yra pėsčiasis“.

Jos buvo nukreiptos į pėsčiųjų,  dviratininkų, vadeliotojų kontrolę tamsiuoju paros metu.  Pareigūnai stebėjo, kaip jie dėvi atšvaitus bei šviesą atspindinčius elementus, ar gatvę pereina leistinose vietose, ar paklūsta eismo reguliavimo signalams bei kelio ženklų reikalavimams. Per mėnesį Šiaulių apskrities policijos pareigūnai nustatė 80 Kelių eismo taisykles  pažeidusių dviratininkų,  803 Kelių eismo taisyklėms nepaklūstančių pėsčiųjų, kurių 37 tamsiu paros metu ignoravo atšvaitus ir jų nedėvėjo.

Išryškėjo 7 pagrindinės pėsčiųjų daromos klaidos, galinčios turėti lemtingos įtakos  jų sveikatai bei gyvybei:

– tamsiuoju paros metu arba esant blogam matomumui  nesineša šviečiančio žibinto, nevilki ryškiaspalvės liemenės su šviesą atspindinčiais elementais, nesegi atšvaitų;
– eina per kelią, degant draudžiamam šviesoforo signalui;
– į pėsčiųjų perėją  įžengia neįsitikinę, kad eiti  saugu ir kad visos transporto priemonės sustojo jų praleisti;
– neįvertina atstumo iki artėjančios transporto priemonės, eidami per kelią delsia arba stoviniuoja, bėga per   važiuojamąją dalį, naudojasi mobiliaisiais telefonais, rašo žinutes;
– kerta važiuojamąją dalį, perlipdami per kelio atitvarus,
– eina automagistralėmis, greitkeliais arba važiuojamąją dalimi bei jos pakraščiu vietose, kur yra įrengti šaligatviai arba pėsčiųjų takai;
– išeina iš už stovinčios transporto priemonės ar kitos kliūties, neįsitikinę saugumu ir važiuojančių transporto priemonių nebuvimu.

Siekiant eismo saugumo, pareigūnai akcentuoja abipusę vairuotojų ir pėsčiųjų atsakomybę –   vairuotojai turi laikytis jiems privalomų reikalavimų pėsčiųjų atžvilgiu, o pėstieji turi vykdyti jiems nustatytas pareigas. Todėl sausio mėnesio  prevencinių priemonių metu Šiaulių apskrities policijos pareigūnai daug dėmesio skyrė ir  vairuotojų pareigų pėstiesiems vykdymo kontrolei. Buvo  sustiprintas patruliavimas prie pėsčiųjų perėjų, ypač tose vietose, kuriose intensyvus pėsčiųjų eismas. Pareigūnai patikrino beveik 3000 vairuotojų ir nustatė, kad 35 jų buvo apsvaigę nuo alkoholio, dar 17 jų buvo vartoję alkoholio, tačiau neviršiję leistinos normos,   1 –  apsvaigęs nuo narkotinių, psichotropinių ar kitų psichiką veikiančių medžiagų, 113 naudojosi mobiliuoju telefonu be laivų rankų įrangos.

Reidų metu išryškėjo 7 pagrindinės vairuotojų daromos klaidos, galinčios turėti lemtingos įtakos  pėsčiųjų sveikatai bei gyvybei:

–  nesulėtina greičio, nesustoja ir nepraleidžia per pėsčiųjų perėją einančių pėsčiųjų;
– sustojus ta pačia kryptimi gretima eismo juosta važiuojančiai transporto priemonei,        nesulėtina greičio ir nesustoja prieš pėsčiųjų perėją;
–  sankryžose sukdamas į kairę ar  dešinę, važiuodamas papildomos šviesoforo rodyklės kryptimi, įvažiuodamas į kelią iš teritorijos, nepraleidžia kelią kertančių pėsčiųjų;
– važiuodamas atbulas,  neduoda kelio pėsčiajam;
–  nesiima papildomų atsargumo priemonių tamsiuoju paros metu bei esant blogam matomumui;
– viršija saugų važiavimo greitį;
– naudojasi mobiliuoju telefonu, kalba,  rašo žinutes, užsiima su vairavimu nesusijusia veikla.

 

Atstovė spaudai Gaila Smagriūnienė

Total
16
Shares
Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Related Posts