Ralio Allegro. Dzūkiško finalo strategijos

Lygiai mėnuo liko iki 2019-ųjų Lietuvos ralio čempionato finalinio etapo, tradiciškai vykstančio Dzūkijoje – Lazdijų, Varėnos ir Druskininkų apylinkėse. Kam startas „Rally Classic“ taps žūtbūtiniu mūšiu dėl ralio karaliaus titulo, o kas čia atsiveš tokį taškų kraitį, kad galės be įtampos mėgautis lenktynėmis?

Panagrinėjus turnyrinę lentelę po penkių šiųmetinio LARČ etapų akivaizdu, kad net ir visą čempionatą vainikuojančių lenktynių metu surinktus taškus padauginus iš 1,2 koeficiento bei gavus papildomų taškų už rezultatus pasiektus atskirose varžybų sekcijose bei laimėtą vadinamąjį „Power Stage“ greičio ruožą, trijose pagrindinėse klasėse lyderiai nesikeis.

Dominavęs visose 2019-ųjų sezono lenktynėse (išskyrus išvažiuojamąjį „Rally Poland“ etapą), Vaidotas Žala su šturmanu Andriu Malnieksu artimiausiems persekiotojams LARČ 1 klasėje nepavejamas. „Agrorodeo“ ekipažas turi 180 taškų, o apmaudžių nesėkmių verpeto įtraukas Vytautas  Švedas – 74.  

Pats V. Žala prisipažino, kad būtent prieš „Rally Classic“ panagrinėja čempionato derlių ir pamodeliuoja galimus scenarijus.

„Tai darome vedini smalsumo, nes kiekviename ralyje stengiamės judėti maksimaliu įmanomu tempu, todėl paskutinėse sezono lenktynėse įsimontuoti į užpakalį petardą vargu ar įmanoma. Vienintelė galima strategija turint apčiuopiamą persvarą – važiuoti šiek tiek atsargiau. Mūsų tikslas – be klaidų padaryti darbą iki galo, nes keli paskutiniai sezonai lyg ir buvo geri, bet iki titulo vis pritrūkdavo. T. y. motyvacijos turim pakankamai“, – atviravo V. Žala. 

Intriguojanti situacija susiklostė 4WD  įskaitoje. Čia antroje vietoje esantis Giedrius Notkus turi 132,6 taškus, todėl teoriškai galėtų pasivyti V. Žalą. Tačiau tik tuo atveju, jei su savo „Škoda Fabia R5“ suaugęs Vaidotas nepasiektų finišo, o pats Giedrius triumfuotų Druskininkuose susižerdamas visus įmanomus taškus. Panašiai nutiko pernai, kai dėl kitos ralio taisyklės – minusuojamų vieno etapo taškų – lenktynes laimėjęs V. Žala neoficialioje „absoliučioje“ įskaitoje liko antras, o Giedrius triumfavo. 

Šįkart G. Notkus tikrai gaus čempiono regalijas LARČ3 klasėje, nes antroje vietoje esantis tituluotasis svečias iš Latvijos Janis Vorobjovs, turi kone dvigubai mažiau taškų (173 prieš 106). Analiogiška situacija ir LARČ 6 klasėje. Audronis Gulbinas turi 208 taškus, o antras  greičiausias standartinės technikos pilotas Evaldas Gezevičius – 116.

Saugią persvarą turi dar vienos klasės lyderiai. Į LARČ 2 čempiono karūną nusitaikęs Gediminas  Maškauskas turi 138 taškus, o „Dakaro“ maratono vicečempionas iš Baltarusijos Sergejus Viazovičius – 94.

Pati didžiausia intriga LARČ5 (čia varžosi viena ašimi varomi automobiliai, parengti pagal L9 techninius reikalavimus ir turintys iki 3500 l. darbinio tūrio variklius) klasėje. Renaldą Šeinauską ir Justą Tamašauską skiria viso labo 4 taškai, todėl viskas spręsis „Rally Classic“ trasose.

Dvivaldyste kvepia ir LARČ 4 klasėje. Trečią sezoną ralio pasaulyje besisukantis Vladas Jurkevičius su nauju „Peugeot 208 R2“ turi 135,2 taškų rezervą, o artimiausi varžovai – Aurimo Eidžiūno ekipažas – 117,8. T. y. viena nedidelė klaida čia gali tapti grandiozine rokiruote.

Tas pats pasakytina apie visą 2WD įskaitą. Kol kas joje su BMW pirmauja (118,8 taškai) J. Tamašauskas gali nutikti lyderių rokiruotė su V. Jurkevičium, turinčiu 92,4 taškus.

Finalinio šių metų Lietuvos ralio čempionato etapo veiksmas prasidės spalio 4 d. sportininkų susipažinimu su greičio ruožais ir apšilimu testiniame GR. Oficialus „Rally Classic“ startas bus duotas šeštadienio (spalio 5 d.) rytą Lazdijų centre, o nugalėtojai pagerbti apie 21 val. Druskininkuose.

Total
0
Dalinasi
Related Posts