A. Kubiliaus grasinimai, kad teks susiveržti diržus – pildosi. Tik juos veršis ne kas kitas ir juo labiau ne valdžia, o paprasti ir taip vos galą su galu suduriantys žmonės. Valdžios moterys ir vyrai bei jų aplinka toliau mėgausis valstybės resursais. Taigi, besirūpindama neliečiamųjų kastos geru gyvenimu, kuris daliai jų aplinkos žmonių tiesiogiai susijęs su augančiomis dujų, elektros kainomis, taip pat užsiplanavusi pašvaistyti lėšas per valstybinį sektorių, valdžia sugalvojo, kaip surinks kosminiu greičiu tuštinamą valstybės biudžetą – pradės nuo naujų mokesčių automobilių savininkams bei pasirūpino dar per 300 kitų rinkliavų.
Įvedamas kasmetinis mokestis už automobilį. Liberalų vyriausybė matomai nesupranta, kaip gyvena mūsų regionų žmonės. Kai kuriems iš jų automobilis – vienintelė galimybė pasiekti maisto parduotuvę, vaistinę, nuvažiuoti į už 16 kilometrų bankomatą išsigryninti pinigų (atlyginimus prieš mėnesį valdantieji nusprendė mokėti tik ne grynaisiais pinigais) ir t.t.
Valdantieji sugalvojo, jog, pavyzdžiui, už seną 2007 m. VW Golf automobilį, kuris ir yra gana populiarus mūsų regionuose, jo savininkas turės susimokėti 354 EUR registruodamas ir 89 EUR kasmet (!), nepriklausomai nuo nuvažiuotų kilometrų. Palyginimui – šiuo metu minimali mėnesinė alga Lietuvoje – 642 EUR ir apie jos kėlimą valdantieji nekalba. Taigi, „golfuko“ mokestis iš šeimos atims daugiau kaip pusę vieno MMA per metus! Absurdiška tokį mokestį pavadinti taršos mokesčiu, nes vienodai kainuos ir stovintis, ir kasdien tolimoms kelionėms naudojamo automobilio savininko mokamas mokestis.
Ne gana to, valdantieji užsimojo apmokestinti tik įvežamus į Lietuvą automobilius, taip palengvindami naštą vidaus rinkoje esantiems perpardavinėtojams. Nežinau, ką veikia I. Šimonytės Vyriausybės teisininkai, bet toks užmojis sukuria ES teisės pažeidimą. Europos Sąjungos Teisingumo Teismas jau ne kartą nagrinėjo kitų valstybių narių reguliavimą, susijusį su transporto priemonių apmokestinimu, ir nurodė, kad ES sutartimis kiekviena valstybė narė įpareigojama pasirinkti ir nustatyti mokesčius už transporto priemones taip, kad jais nebūtų sudaromos palankesnės vidaus naudotų transporto priemonių pardavimo sąlygos ir nebūtų atgrasoma nuo panašių naudotų transporto priemonių importo. Kitaip tariant, įvežami ir vidaus rinkoje perparduodami automobiliai turi būti apmokestinami vienodai. Tik keista, kad naujoji valdžia, ar iš nežinojimo, ar iš nesupratimo, lipa ant to paties grėblio, kaip Europos Sąjungos teismus pralaimėjusios valstybės ir kelia riziką, kad susilauksime ne tik didesnių mokesčių, bet ir Europos Sąjungos teismų bei baudų.
Padidintos ir 342 valstybės rinkliavos. Didelė rinkliavų dalis – tiesiogiai susijusios su prekių importu ir eskportu. Pavyzdžiui, vienos muitinės plombos kaina auga beveik tris kartus. Vidutiniškai 27 procentais brangsta ir per 80 rinkliavų žemės ūkio ministerijos kuruojamoje srityje. Visa tai neišvengiamai dar labiau augins būtiniausių maisto produktų kainas, kurios jau ir taip auga dėl pabrangintų žaliavų, elektros ir dujų.
Ypač ciniška tai, kad pandemijos sukeltos sveikatos krizės metu valdžia nesibodėjo pasipinigauti iš naujų vaistų registracijos procedūrų – rinkliavos ir čia keliamos. Žinoma, verslas papildomai atsiradusias išlaidas bandys atsiimti keldamas vaistų kainas gyventojams.
Šioje situacijoje absurdiškiausia tai, kad valdžia kaip vieną iš rinkliavų motyvų nurodo, jog valdžiai pabrango popierius ir spausdintuvų rašalas.
Aš tik noriu priminti, kad mūsų valdžia skirdama milijonus vaiko pinigams, jaunoms šeimoms paremti perkant naują būstą, keldama pensijas ir kitaip finansiškai besirūpindama žmonėmis, rado pinigų, nedidindama finansinės naštos paprastiems žmonėms.
Ramūnas Karbauskis