Eilę pavojingų sankryžų rekonstrukcijai galima nusipirkti…

Šiaulių rajono tarybos posėdyje buvo svarstomas klausimas dėl savivaldybės prisidėjimo prie prie valstybinės reikšmės krašto kelio Nr. 150 Šiauliai–Pakruojis‒Pasvalys 0,9 km (Ginkūnų kaimo Švedės, Rasos, Aušros ir Žeimių gatvių sankryža) rekonstravimo. Šis klausimas Tarybos posėdyje sukėlė nemažai ginčų. 
Savivaldybė turėtų prisidėti 20 procentų
Savivaldybė prie Lietuvos automobilių kelių direkcijos vykdomo projekto turėtų prisidėti 20 proc., o ši suma sudarytų apie 300 tūkst. eurų. Už šias lėšas būtų sutvarkyta pavojinga sankryža Ginkūnų gyvenvietėje ir rekonstruota lietaus vandens nuvedimo sistema.
Išgirdę, kad prie valstybės vykdomo projekto turėtų savo lėšomis prisidėti ir savivaldybė, kai kuriems politikams iškilo klausimas: „Ar savivaldybė nebeturi kur dėti lėšų, kad prisideda prie  valstybinių projektų finansavimo?“
Pirmumo eilę reikia nusipirkti?
Pasirodo, savivaldybės prisidėjimas prie Lietuvos automobilių kelių direkcijos(LAKD) projekto garantuotų, kad sankryža Ginkūnuose būtų tvarkoma prioritetine tvarka. „Ginkūnų kaime esanti Švedės, Rasos, Aušros ir Žeimių gatvių sankryža  eilėje yra 743 vietoje iš 1 342 sankryžų, todėl jos rekonstrukcija artimiausiais metais nėra numatoma. Sankryža pagal prioritetų sąrašą gali būti pradėta rekonstruoti jau 2020 m. ir preliminariai baigta 2021 m., jei Šiaulių rajono savivaldybė sutiks pasirašyti bendradarbiavimo sutartį su LAKD ir prie sankryžos rekonstravimo projekto įgyvendinimo prisidės ne mažiau kaip 20 proc. projekto vertės“,- rašoma   LAKD rašte. Paprasčiau tariant, aukštesnę vietą rekonstruojamų sankryžų eilėje galima nusipirkti už 20 proc. prisidėjimo, o , politikų nuomone, tai sudarytų apie 300 tūkst. eurų.
Ar rekonstrukcija gyvybiškai būtina?
Tarybos narys A. Grubliauskas  stengėsi kolegoms paaiškinti, kodėl šios sankryžos rekonstrukcija reikalinga: „Problema atsirado, dėl vėluojančios šiaurinio Šiaulių aplinkkelio statybos. Aplinkkelio statyba turėjo prasidėti 2014-2015 m., tačiau ji atidėta iki 2035 metų. Jeigu šis aplinkkelis būtų pastatytas, jis nuo Ginkūnų gyvenvietės būtų nukreipęs apie tūkstantį sunkiasvorių mašinų. Ginkūnų gyvenvietė plečiasi, tad sankryža labai nesaugi iš mokyklos einantiems vaikams. Sankryžos saugumo klausimą reikia spręsti nedelsiant – statyti ten šviesoforą ar daryti žiedą“.
Valdančiuosius pasiuntė pas kolegas… 
Tarybos narys J. Novogreckis siūlė Šiaulių rajono vadovams nuvykti pas bendrapartiečius į  vyriausybę  ir į Kelių direkciją ir susitarti, kad valstybė investuotų į vaikų saugumą be savivaldybės prisidėjimo. „Duodami pinigų Kelių direkcijai, mes išleisime džiną iš butelio – bus prašoma prisidėjimo ir prie kitų projektų. Siūlyčiau  kuršėniškiams, gyvenantiems Alėjos, Vytauto gatvėse rinkti parašus ir teikti prašymus savivaldybei dėl  išvažiavimų rekonstrukcijos – kaip matome, savivaldybė pinigų turi, gal išspręs ir kitas gyventojų problemas“,-  Šiaulių rajono gyventojus ragino nesnausti ir su problemomis dėl gatvių nedelsiant kreiptis į savivaldybę.
Yra ir pavojingesnių gatvių
Pasak Tarybos nario R. Tamošaičio, Šiaulių rajone yra kur kas pavojingesnių gatvių nei sankryža Ginkūnų gyvenvietėje. „Kodėl nekalbama apie Vytauto, Papilės ir Kudirkos gatvių sankryžos rekonstrukciją? Penktadienio vakare arba rytais išvažiuoti iš Kudirkos ar Papilės gatvių būna labai problematiška“,- sakė Tarybos narys.
Tarybos nario K. Lukšo nuomone, gal ir ne veltui Ginkūnų gyvenvietėje esanti sankryža Kelių direkcijos sąraše įrašyta 743 vietoje – vadinasi, ji ne tokia ir pavojinga.
Kaip viena pavojingesnių buvo paminėta Kuršėnuose esanti Ventos ir Sodo gatvių sankryža, kurioje jau žuvo žmogus. Ši sankryža Kelių direkcijos sąrašuose yra aukštesnėje vietoje ir galbūt netrukus bus rekonstruota.
Už tai, kad Šiaulių rajono savivaldybė, paprastai tariant, nusipirktų prioritetinę vietą Kelių direkcijos rekonstruojamų sankryžų sąraše ir Ginkūnų gyvenvietėje esanti Švedės, Rasos, Aušros ir Žeimių gatvių sankryža būtų tvarkoma prioritetine tvarka, balsavo 18 Tarybos narių.
Replika po balsavimo
„Liepos mėnesį vykusiame Tarybos posėdyje siūliau mokytojams, tikrinusiems abiturientų egzaminų rezultatus, pakelti  užmokestį ir tai būtų sudarę apie 4-5 tūkst., tačiau tam nebuvo pritarta. Šiandien esame pasiruošę iki 300 tūkst. eurų prisidėti prie valstybės finansuojamo projekto. Ar galime pradėti galvoti apie žmones, o ne apie šaligatvius?“,- replikavo Tarybos narys K. Lukšas.
Kuršėnų seniūno komentaras
Ar tikrai Kuršėnuose esanti Ventos ir Sodo gatvių sankryža kelia pavojų, pasiteiravome Kuršėnų miesto seniūno V. Gedmonto. „Kiek aš gyvas, su šia sankryža vis problemos ir problemos. Apšvietimą padarė kitokį, pasiekėme, kad padarytų sankryžą su salelėm, nes eina mokiniai į mokyklą. Taigi šie darbai pavyko, tačiau įrengti šviesoforo man niekaip nepavyko. Prieš pusmetį iki  tragiškų įvykių (2018 m. žiemą čia žuvo jauna moteris), su policija pravažiavome miestą ir ypatingą dėmesį skyrėme būtent šitam keliui:   Vytauto g. su perėjom, be šviesoforo, Kudirkos gatvei, perėjoms be kryptinio apšvietimo kelyje iki žiedo, priklausančio direkcijai. Atkarpai nuo žiedo per tiltą, kur eina sankryža ir vyko šie tragiški įvykiai, kreipėme ypatingą dėmesį, siuntėme raštą į Kelių direkcijai.  Po  tragiško įvykio jau valdininkus  užjudino ir politikai. Kelių direkcijos reorganizacija atitolino nuo šio klausimo sprendimo, bet jis įrašytas į planus, šią problemą turės spręsti“,- sakė seniūnas.
Tikėsimės, kad Kelių direkcija ir savivaldybė atkreips dėmesį ne į vieną pavojingą sankryžą Ginkūnų gyvenvietėje, bet ir į kitas, kur jau žuvo žmonės.

Auksė Jasilionienė

Total
0
Dalinasi
Related Posts