Autobusų parkas keliasi iš pelenų                  

  Kuršėniškiams per „Jomarką“ pristatyti nauji Kuršėnų autobusų parko autobusai jau išriedėjo į rajono kelius.

Įsigyti lizingu

Naujieji autobusai „Iveco“, kuriuose yra 30 sėdimų ir 5 stovimos vietos, erdvi bagažinė, įsigyti konkurso būdu, gavus banko lizingą. Už autobusus reikės atsiskaityti per penkerius metus.

Pasak autobusų parko direktoriaus Vidmanto Šulčiaus, per 26-erius metus tai pirmas kartas, kai įmonė pirko naujus autobusus.

„Autobusai yra ekonomiški. Senieji didieji autobusai sunaudoja 27-30 litrų kuro, mažesnieji – 18 litrų kuro šimtui kilometrų, o šie naujieji autobusai sunaudos tik 12- 13 litrų dyzelino“, – apie naujus autobusus aiškino autobusų parko direktorius. Pasak jo, autobusai turi automatines pavarų dėžes, alkoblokus, oro kondicionavimo ir šildymo sistemas. Prie sėdimų vietų yra įmontuoti mobilių telefonų pakrovėjai, kelionės metu bus galima naudotis „Wi-Fi“. Iki tol autobusų parkas pirkdavo jau naudotus autobusus. Įmonės transporto amžius yra per trisdešimt metų. Autobusai yra seni, neekonomiški, neatitinka šių dienų reikalavimų. Šie trys autobusai bei 2010 metų „Temsa“, gauta iš Meškuičių gimnazijos, pirmi autobusų parko atsinaujinimo ženklai“, – sakė direktorius.

Anot jo, paskutinį kartą autobusus, bet padėvėtus, įmonė pirko 2013 metais.

„Jei per metus įmonė neatnaujina savo transporto 2-3 autobusais, tai po aštuonerių metų atnaujinti įmonę jau yra sunkoka, nes reikia nemažų investicijų“, – aiškino vadovas.

Šulčius sakė, jog autobusai važinės maršrutu Kuršėnai-Šiauliai.

Jau kitais metais, greičiausiai vasarą, įmonė tikisi gauti tris naujus ekologiškus (dujinius) autobusus, nes rajono Savivaldybė, surengusi vietinių maršrutų aptarnavimo viešąjį konkursą, galės dalyvauti Europos Sąjungos finansuojamame projekte.

Paklaustas apie įmonės finansinę padėtį, direktorius sakė, jog šiuo metu ji yra gera, nes kitaip joks bankas nebūtų davęs lizingo.

Šulčius sakė, kad nuo rugsėjo 25 dienos įmonė autobusų stotyje atidarė siuntų skyrių, o tai – papildomos pajamos.

„Paskaičiavome, kad per metus į Kuršėnus atvežama iki keturių šimtų įvairių siuntų. Iki šiol, norintys išsiųsti siuntas, kuršėniškiai turėjo važiuoti į Šiaulius, o dabar tai bus galima padaryti ir Kuršėnų autobusų stotyje“, – sakė direktorius.

Galvojama apie naują pirkinį

Kartu su naujaisiais „Iveco“ pristatyme pademonstruotas ir „Karsan Jest“, galintis vežti 14 sėdinčių ir 12 stačių keleivių arba vietoj keturių sėdimų vietų galima greitai įrengti vieną vietą neįgaliajam su vežimėliu.

Anot V. Šulčiaus, autobusas yra gana talpus, nes į tokį mažiuką Berlyno parodoje sutilpo 52 žmonės.

„Mėnesį mes išbandėm autobusą ir Kuršėnų miesto maršrute, ir rajono keliuose. Vairuotojai buvo labai patenkinti, nes autobusas labai manevringas, tylus, sunaudoja mažai kuro, panašus į didelį „džipą“. Tokio autobuso mums labai reikia ir Kuršėnų mieste, nes po penkių vakaro keleivių ženkliai sumažėja, todėl šiuo maršrutu siųsti senus „gargarus“ neekonomiška“, – aiškino jis.

Pasak direktoriaus, toks autobusas tiktų ir priemiesčio maršrutuose, nes yra tokių maršrutų, kur važiuoti reikia, bet žmonių vežama mažai.

Autobusą apžiūrėję rajono vadovai, Tarybos nariai užsiminė, jog apie tokios transporto priemonės įsigijimą tikrai vertėtų pagalvoti, nes 12 litrų kuro šimtui kilometrų, tai ne 20 ar 30 litrų. Atsipirkti turėtų greitai.

Atitinka europinius standartus

„Kuršėnų krašto žiniomis“, autobusas gaminamas Turkijos automobilių pramonės kompanijoje KARSAN, Bursa mieste.

„Karsan Jest“, atitinka Euro VI standartą, yra 5,2 metrų ilgio, žemagrindis autobusas. Įmantraus dizaino miestui skirtas autobusas turi plačias 1,2 metro duris, USB prakrovimo vietą prie neįgaliojo zonos, keleivių zoną, apšviestą LED lempučių takeliu, lentyną priekyje, skirtą rankiniam bagažui, 12 kW oro kondicionierių, stogo liuką, priekyje šildomus vairuotojo ir keleivio langus, audio sistemą bei daug kitų modernių funkcionalumų.

Visuose „Karsan“ autobusuose montuojami „Iveco“ gamintojų agregatai. „Karsan“ autobusai važinėja Austrijoje, Bulgarijoje, Rumunijoje, Vokietijoje ir kituose Europos miestuose. Lietuvoje technine transporto priemonių priežiūra rūpinasi UAB „Transmitto“.

Užsienio tinklalapiuose oficialiai skelbiama, kad šio nediduko autobuso, pagaminto 2017 metais, rinkos kaina apie 70 000 eurų be mokesčių.

Saulius JUŠKEVIČIUS
Autoriaus nuotr.

 

 

Total
19
Shares
Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Related Posts