Ar saugu pėstiesiems Kuršėnuose?

Vykstant pastoviai ir nesibaigiančiai diskusijai dėl eismo saugumo, senjoras Anupras nusprendė įkišti ir savo „trigrašį“.

Pradžia Daugėliuose

Pradėjo apžiūrą nuo Daugėlių, kur ir pats gyvena. Čia yra trys „oficialios“ pėsčiųjų perėjos, kurios ženklais pažymėtos, bei dar viena ties Politechnikos mokykla. Kažkada prieš jas buvo įrengti pristabdymo kalneliai, taip vadinami „gulintys policininkai“. Dabar jų neliko. Kaip buvo paaiškinta gan „aukštu“ lygiu, todėl, jog nuo vibracijos skeldėja kai kurių pastatų sienos.

Nesuprato Anupras, kokiu greičiu reikėtų važiuoti per tuos kalnelius, kad labai sunkus transportas pašoktų mažiausiai pusę metro ir krisdamas sukeltų tą „baisiąją“ vibraciją? Atrodo, kad mieste priklauso laikytis 50 km/h greičio, o tada važiuojant per kalnelį tikrai nieko neatsitiks.

Anupras pastebėjo, kad tiesiog būtina yra perėja Daugėlių gatvės-Liepų alėjos sankryžoje, nes būtinas perėjimas į autobuso stotelę, vaikų dienos centrą.

Nei perėjos, nei šaligatvio

Juda Anupras toliau…Nei sankryžoje su Pramonės, Pušyno, Sodžiaus, Skirolaukio gatvėmis nėra pažymėtos jokios perėjos.

Toliau dar gražiau. Autobusų sustojimo vietoje prie autobusų stoties iš autobuso išlipę žmonės priversti eiti važiuojamąja dalimi arba bristi per purvyną ar sniegą, nes šaligatvio nėra. Eisi į kitą pusę – rizikuoji būti nubaustas, nes perėjos nėra.

Pagrindinėje Vilniaus gatvėje su perėjomis atrodo tvarka. V. Kudirkos gatvėje vėl nepatogumai. Nuo perėjos ties „Maxima“ iki pat Kapų gatvės nėra jokios perėjos. Kaip žmonėms eiti iš Janonio gatvės į kapines? Daryti puskilometrio lankstą?

Kilo klausimų

Centre perėjų gan daug, bet pastebimas nelogiškumas. Tarp „Senukų“ ir aikštės šaligatvyje yra akliesiems žymima perėja, o gatvės dangoje to nėra.

„Manau, kad aklieji tai nelabai supras“, – svarsto Anupras ir atkreipia dėmesį, jog vienoje gatvės pusėje perėja nusileidžia prie važiuojamosios kelio dalies, o nuo aikštės pusės – gana aukštokai reikia ne tik koją pakelti, bet ir sunkiai su vaikišku vežimėliu užvažiuosi.

Juda Anupras Pavenčių link. Na viena-kita perėja pažymėta, bet ne kiekvienoje sankryžoje. Pasukus į Geležinkelio stotį situacija kartojasi. Nei Čiurlionio-Stoties gatvėse, nei pačioje stoties aikštėje jokių perėjų nėra.

Greičio matuokliai – nauda ar nuostoliai?

Ventos-Sodo gatvių sankryžą analizuosim vėliau. Dabar norėtųsi pakalbėti apie greitį mieste. Ventos gatvėje nuo viaduko iki pat parko, Vytauto gatvėje nuo Papilės gatvės iki „Norfos“ greitis gan pastoviai viršijamas. Tas pats ir Daugėlių gatvėje nuo Autobusų stoties iki geležinkelio pervažos.   Kuršėnų gatvėse nėra nei vieno greičio matuoklio. Čia jau akmuo į savivaldybės „daržą“, nes miesto ribose jos kompetencija rūpintis greičio matuoklių įrengimu. Ir vėl pasiteisinimai – brangu, nes vienas kainuoja 50 tūkstančių eurų. O ar neatrodo, kad tie matuokliai atsipirktų, na jei ne per savaitę, tai per mėnesį, nes „lakstančiųjų“ begalybė. Vietoje nelabai kam reikalingo naujojo tilto centre už keturis milijonus eurų, turėtų išeiti „bent“ 80 greičio matuoklių. Atrodo, kad tai niekam nereikalinga. Žymiai pagerintų situaciją ir nežymėti policijos automobiliai, ką beje žadėjo Šiaulių AVPK Viršininkas ,tačiau kol kas neteko girdėti apie „pakliuvusius“ greičio mėgėjus.

Ties perėjomis būtų labai naudingos vaizdo kameros, nes einant per perėją net nežinai, pralėks „pro nosį“ ar taikysis „kulnis nuplėšti“. Vaizdo įrašas būtų pagrindas traukti administracinėn atsakomybėn tuos, kurie važiuoja pėsčiajam nebaigus judėjimo perėjoje. Gyventojai sutiktų tokias kameras patys pastatyti,bet tabu .

„Sankryža-žudikė“

Grįžkime prie „sankryžos-žudikės“. Anupro nuomone, Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos yra pati realiausia grėsmė nacionaliniam saugumui, kas dabar labai mėgstama akcentuoti. Kaip kitaip galima suprasti faktą, jog per dvejus metus sankryžos sutvarkymas nepajudėjo iš „mirties taško“? Motyvas – neįvyko viešieji pirkimai. Toks pasiteisinimas lygus nuliui. O gal nėra noro vykdyti? Negana to, sugebėjo respublikoje išmontuoti greičio matuoklius, pasibaigus sutarčiai. O ar nereikėjo iš anksto rengti konkursą naujų įrengimui?Žadama, jog iki 2020 metų pabaigos bus įrengta 70 momentinių bei 130 vidutinio greičio kontrolės ruožų /260 įrenginių/.

Čia jau Anuprui pasidarė aišku, kad niekas nebeaišku!

Kam mums tas vidutinis greitis, naudojant dvigubai daugiau įrengimų?Ar neužtenka momentinio ? Važiavai greičiau, negu leidžiama: PAŽEIDIMAS-PROTOKOLAS-BAUSMĖ. Važiuok pagal KET reikalavimus ir netapsi pažeidėju. Ar čia ne „skatinimas“ pažeidinėti, jei viršijant greitį 10 km/h tik įspėjimas? Mokykimės iš skandinavų – jei ženklas nurodo 30 km/h niekas tikrai nevažiuos 35 km/h greičiu. Kam tie įspėjantys ženklai apie greičio patikrą? KET reikalavimų reikia laikytis ne tik matavimo zonoje.

Dabar turbūt „juokiname“ visą pasaulį su įrengtais išilgai važiojamos kelio dalies greičio ribojimo kalneliais. „Toks projektas“… Tikriausiai projekto autorius matė tik daržo lysves, nes „sukūrė“ tokį absurdą. „Tai laikina“… Tai kam to laikinumo, ar iš karto negalima daryti normaliai, o ne taškyti mūsų visų pinigus?

Tas perdėtas liberalizmas vairuotojų atžvilgiu daro tik „meškos paslaugą“, kuri ne tik gali sukelti, bet ir ne kartą yra sukėlusi skaudžias pasekmes.

Anupro pasivaikščiojimą po Kuršėnus „paporino“ kaimynas Antanas

Rajono Savivaldybės nuotr.

Sauliaus Juškevičiaus nuotr.

Total
0
Dalinasi
Related Posts