Kyla vienas gražiausių Lietuvoje pėsčiųjų tiltas

Praėjusį penktadienį UAB „Tilta“ specialistai atliko vieną sudėtingiausių pėsčiųjų tilto per Ventos upę Kuršėnuose statybos darbų.

Montuojamos metalinės konstrukcijos

Stambiagabaričiu kranu buvo keliamos ir montuojamos metalinės tilto konstrukcijos, kurių lauks dar vienas preciziškas darbas – 60-ies tonų „kaladėlės“ tarsi bėgiais turės būti nustumtos į projektinę padėtį.

Prie tilto montavimo dirba apie 30 UAB „Tilta“ darbuotojų – inžinierių ir statybininkų. UAB „Tilta“ yra projekto rangos konkursą laimėjusios AB „Kauno tiltai“ subrangovas.

UAB „Tilta“ komercijos vadovas Sigitas Ivanauskas, atsakingas už šio tilto metalinės dalies gamybą, transportavimą ir sumontavimą, papasakojo, kad baigiamas pats sunkiausias tilto statybos etapas nuo pat pėsčiųjų tilto per Ventą statybos pradžios 2019 metų rugsėjo pabaigoje. Pirmiausia buvo kalami poliai, tilto konstrukcijų gamyba buvo pradėta gruodžio pradžioje – per keturis mėnesius specialistai suvirino metalines konstrukcijas, kurių vienas segmentas sveria apie 60 tonų. Stambiagabaričiu transportu iš Kretingos metalinės tilto dalys buvo atgabentos į Kuršėnus. Metalines sekcijas, sveriančias po 60-62 tonas, ant tilto pagrindo užkelti buvo atvežtas specialus UAB „Mažeikių strėlė“ kranas, kurio keliamoji galia – 450 tonų.

Vyksta sunkiausi darbai

UAB „Tilta“ gamybos vadovas Algirdas Mockus pasakojo, kad šiuo metu vykdomi patys atsakingiausi ir patys sudėtingiausi darbai.

„Tai tilto konstrukcijų sumontavimas ant užstūmimo kelio ir tilto konstrukcijų užstūmimas. Kadangi šiame objekte tilto sumontavimui nebuvo galima pasinaudoti kėlimo kranu, buvo pasirinktas kitas montavimo būdas – konstrukcijų užstūmimas. Šiuo metu pakeliame ir sumontuojame dvi paskutines sekcijas, o kitą savaitę prasidės tilto konstrukcijų stūmimas į projektinė padėtį“, – pasakojo gamybos vadovas Algirdas Mockus.

Specialisto teigimu, nors UAB „Tilta“ yra pastačiusi, sumontavusi nemažai tiltų, tačiau stūmimo būdą tilto montavimui ši bendrovė taiko pirmą kartą. Lietuvoje tokiu būdu yra pastatyti dar du tiltai, o pasaulyje, pasak specialisto, tai gana plačiai naudojamas būdas. Jį pritaikyti būtent Kuršėnuose teko dėl tilto geografinės padėties, kai iš vienos tilto pusės neįmanoma privažiuoti stambiagabaričiam kranui. Bendrovės technologai, pasak A. Mockaus, padarė skaičiavimus, kad būtent toks būdas čia būtų pritaikytas saugiai.

„Metalinių pėsčiųjų tiltų anksčiau nebuvo statoma. Pėsčiųjų tiltai arba būdavo lengvų konstrukcijų ir siauri – kabinami ant lynų arba gelžbetoniniai. Metaliniai tiltai tarnauja apie 200 metų, o gelžbetoniniai – apie 70 metų. Būtent dėl ilgaamžiškumo pastaruoju metu yra projektuojami metaliniai tiltai, koks yra Kuršėnuose. Nors jie ir truputį brangesni, bet daug ilgaamžiškesni“, – pasakojo bendrovės komercijos vadovas S. Ivanauskas.

Bus vienas gražiausių

„Kuršėnų tiltas, manome, bus vienas gražiausių tiltų Lietuvoje, todėl, kad projektuotojai šiam tiltui parinko neeilinius apdailos elementus, tiltas turėtų labai sklandžiai įsilieti į šios vietos peizažą. Tuo labiau, kad tai bus ne tik pėsčiųjų tiltas, bet tai bus ir apžvalgos aikštelės, interaktyvios salelės, apželdintos salelės, o ant paties tilto bus tinklinis gultas, ant kurio atsigulę žmonės galės matyti upę. Apšvietimas taip pat bus ypatingas, kadangi valstybinių švenčių dienomis švies valstybinės vėliavos spalvomis. Tai turėtų atrodyti labai įspūdingai. O apie tai, ką užsiminė rajono meras Antanas Bezaras, kad įspūdingame Gruževskių dvare galės vykti tuoktuvės, tai tiltas turės net specialų medį Meilės spynoms kabinti. Tiesa, jauniesiems iš tiesų nuotakas per šį tiltą bus gana nelengva nešti, nes šio tilto ilgis – 262 metrai“, – sakė gamybos vadovas A. Mockus.

Bendrovės komercijos vadovo S. Ivanausko teigimu, sunkieji tilto darbai – užkėlus sekcijas ir jas nustūmus bei pastačius į projektinę padėtį, dar užtruks apie porą savaičių, o vėliau ir vyks paminėti tilto apdailos darbai.

Įspūdingąją statybą drauge su tilto statytojais prižiūrėjo ir nedidelis šunelis, vardu Šiurė. Šunelis statybininkų rastas jiems dirbant netoli jūros, kur šiureno kopų smilgos, todėl žavus gyvūnėlis gavo Šiurės vardą. Šiurė drąsiai lipo net ir ant aukščiausių tilto konstrukcijų paskui savo mylimus šeimininkus.

Rita ŽADEIKYTĖ, Mero padėjėja

Jono ŽALIO nuotr.

Ritos ŽADEIKYTĖS nuotr.

Total
0
Dalinasi
Related Posts