Šaltajam sezonui prasidėjus: kelyje laukiantys iššūkiai ir patarimai vairuotojams

Prastėjant orams svarbiausia tampa saugi kelionė. Pirmosios šalnos,
kurios žadamos ir savaitgalį, visuomet sukelia iššūkių
vairuotojams, todėl Radviliškio miesto kelius ir gatves
prižiūrinčios bendrovės ekspertas dalijasi patirtimi, kokių
ekstremalių situacijų gali pasitaikyti kelyje ir kaip šaltuoju metų
laiku keliauti saugiai.

Iššūkiai pasitinka jau kieme

Ne tik bendrose gatvėse, bet ir nuosavame kieme šaltuoju sezonu gali
būti slidu, todėl reikėtų prisiminti, jog geriausiai savo saugumu
galime pasirūpinti mes patys – būdami kiek atidesni ir mažiau
skubantys, teigia bendrovės „Ecoservice projektai“ generalinis
direktorius Artūras Prokarenka.

„Radviliškiečiams jau dabar rekomenduotume pasiruošti kelius
netrukus sukaustysiančiam ledui ir sniegui: pravartu pasirūpinti bent
minimaliomis smėlio atsargomis – net ir plikledžio rytą
pasibarsčius pėsčiųjų takelį prie laiptinės ir laiptus, galima
gerokai sumažinti galimybę paslysti. Tai  – ir geras būdas
stiprinti ryšiams su kaimynais – galite susitarti, kas ir kada yra
atsakingas už bendrą visų saugumą“, – pataria A. Prokarenka.

Žinoma, kiemą geriausia pasibarstyti dar prieš ledui padengiant
kelius, nes jau susiformavusį dangos sluoksnį panaikinti sudėtinga,
tačiau plikledis išties gali atsirasti netikėtai. Tokiu atveju verta
žinoti, kad barstymui tinka ne tik smėlis, bet ir druskos skaldos
mišinys, kuris patirpdo ledą. Be to, ir pelenai pasižymi panašiomis
savybėmis.

Ledas susiformuoja prie teigiamos temperatūros

Kitas iššūkis vairuotojų gali laukti išvažiavus į gatves. Bene
pavojingiausias, eksperto pastebėjimais, yra vadinamasis juodasis
ledas, kuomet lauke tvyro kelių laipsnių šiluma, o dirvos, kaip ir
kelio dangos, paviršius jau gali būti įšalęs. „Pagal termometro
stulpelį sprendžiant apie oro sąlygas, vairuotojams kartais sunku
įvertinti, kad net esant šiek tiek teigiamai temperatūrai gali
susiformuoti ledas“, – pastebi ekspertas.

Be juodojo ledo, kelyje sunkumų sukelia ir lijundra, kuri gali
akimirksniu pavirsti plikledžiu. Tai ypač aktualu rudens ir žiemos
sandūroje. „Tokias oro sąlygas, kaip lijundra, vos pliusinė
temperatūra, akylai stebi kelių priežiūra Radviliškyje
besirūpinančios komandos. Tam yra atsakingai ruošiamasi, ir jeigu yra
tikimybė, kad kažkuriuo metu kelius padengs ledas ar šlapdriba,
keliai yra pabarstomi. Vis tik retkarčiais pasitaiko tokių oro
sąlygų, kuomet net ir dedant didžiausias pastangas situacija kelyje
kurį laiką būna ekstremali“, – sako „Ecoservice projektų“
generalinis direktorius.

Atidumas per pirmąjį šaltuką

Ekspertas paaiškina, kad, net ir pabarsčius kelius bei gatves druskos
skaldos mišiniu, tose gatvėse, kur yra mažiau intensyvus eismas,
kurį laiką būna slidu, nes druska suveikia nuo trinties ir reikia,
kad ji būtų pravažinėta. Be to, pasitaiko atvejų, kuomet snygis ar
šlapdriba užsitęsia, ir nuvalytos bei pabarstytos gatvės greitai
gali vėl virsti čiuožykla.

Esant ekstremalioms oro sąlygoms, gyventojams rekomenduojama likti
namuose, tačiau jei tokios galimybės nėra, ekspertas pataria
išvažiavus į gatves būti atidiems, laikytis saugaus greičio ir
saugaus atstumo tarp visų eismo dalyvių. „O svarbiausia – reikia
būti maksimaliai atsargiems, ypač paspaudus pirmajam šaltukui, nes,
kaip rodo daugiametė praktika, tokiu metu žmonės būna dar nepratę
prie slidžios kelio dangos ir dėl to kyla daugiausia autoįvykių“,
– teigia A. Prokarenka.

Dėmesys įkalnėms bei viadukams

Radviliškyje, kaip ir kituose miestuose, pavojingiausiais kelio
ruožais laikomi viadukai ir įkalnės, nes kelio danga čia yra
aukščiau, ją labiau gairina vėjas ir greičiau susidaro plikledis,
net ir esant teigiamai temperatūrai. Nors kelininkai visą parą stebi
bent keletą skirtingų orų prognozių, neretai pasitaiko, kad
meteorologai apsirinka, todėl situacija vertinama čia ir dabar,
pasikliaujant kontrolę ir žmogiškuosius resursus.

Eksperto teigimu, šį žiemos sezoną Radviliškio keliais ir jų
saugumu rūpintis jau paruoštos specialios transporto primonės, skirto
miesto gatvėms valyti ir barstyti, takams ir šaligatviams
prižiūrėti. Taip pat sukaupta per 500 tonų techninės druskos ir
esant poreikiui, pavyzdžiui, jeigu žiema bus itin sudėtinga,
mišinių keliams barstyti bus papildyta.

Total
0
Dalinasi
Related Posts