Kol Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos dėlioja popierius stalčiuose ir rengia konkursus dėl pėsčiųjų perėjos pertvarkymo ir atnaujinimo, o politikai po rinkimų sėdi pamiršę pažadus, perėjoje ir toliau žūsta žmonės.
Valstybinės reikšmės magistralinio kelias A11 Šiauliai-Palanga 26,032 km ruožas yra judrus tiekmašinų srautu, tiek pėsčiųjų. Vienoje pusėje yra gyvenamasis rajonas, kitame, už kelių šimtų metrų, mokykla, biblioteka, kultūros centras. Perėja, esanti toje atkarpoje, yra per keturias eismo juostas, nėra apšviesta, yra tik paprastas gatvės apšvietimas, nėra ryškių perspėjamųjų ženklų, kurie jau iš tolo signalizuotų apie artėjančia judrią perėją. Greitis ribojamas tik minimaliai. Gatvė yra keturių eismo juostų. Matomumas joje, ypač tamsiu paros metu, labai prastas. Aplinkui gyvenantys žmonės pasakoja, kad čia kasdien, ne tik tamsiuoju paros metu, būna ne viena avarinė situacija, kurioje tik per plauką išvengiama skaudesnių pasekmių. Čia reikia ne apšvietimo, čia reikia šviesoforo ir dar šalia kalnelio.
Bet, deja, per paskutinius dvejus metu čia jau mirtinai buvo sužaloti du žmonės. Jau po pirmos nelaimės žmonės kreipėsi į rajono valdžią, rinko parašus, kad pagaliau būtu kažkas padaryt, kad šita gatvė būtu saugesnė visiems eismo dalyviams. Po visų kreipimųsi Šiaulių rajono savivaldybė buvo informuota, kad „…2018 liepos 13 d. Kelių direkcijos direktoriaus įsakymu Nr. V-156 buvo patvirtinta pėsčiųjų perėjų ir nežymėtų perėjų pertvarkymo ir atnaujinimo prioritetinė eilė“. „…minimą pėsčiųjų perėją, esančią valstybinės reikšmės magistralinio kelias A11 Šiauliai – Palanga
26,032 km, planuojama sutvarkyti per 2018-2019 m.“ (citata iš oficialaus dokumento.). Paskutinį kartą pateikus užklausą ministerijai (tai buvo padaryta 2019 birželio 12 dieną) dėl vykdomų darbų, atsakymas gautas buvo 2019 liepos 9 d. Jame rašoma, kad „..yra pradėta 2019 m. planuojamų tvarkyti pėsčiųjų perėjų naujinimo techninio darbo projekto parengimo viešojo pirkimo procesas.” ( citata iš oficialaus dokumento). Pagal šį parašymą aišku, kad per metus laiko niekas nebuvo padaryta ir darbai tebėra pradinėje stadijoje. Vienintelis dalykas, kas juda, yra popieriai iš
stalčiaus į stalčių. Raštai iš kabineto į kabinetus.
2018 m. sausio 11d. ryte, 7 val. 50 min., automobilis, kurį vairavo 59 metų moteris, važiuodama kliudė ir mirtinai sužalojo per nereguliuojamą pėsčiųjų perėją ėjusią 37 metų moterį, kuri,
palydėjusi savo vaiką į mokyklą, ėjo namo. 2019 m. spalio 22 d. ryte, 7 val. 40 min., toje pačioje vietoje automobilis, vairuojamas 23 metų vyriškio, kliudė ir mirtinai sužalojo 47 metų vyriškį. Ta pati vieta, ta pati situacija. Dvi nekaltos mirtys, keturių šeimų sugriauti gyvenimai. Ir tai tik viena
atkarpa, kurioje neišspręsta pėsčiųjų perėjos saugumo problema.
Valstybinės reikšmės magistralinis kelias A11 Šiauliai – Palanga tiesiogiai jungiasi su Vytauto gatve, esančia gausiai apgyvendintame rajone. Jis yra pagrindinis ir vienintelis kelias, įgalinantis mašinas pasiekti kelią A11, nevažiuojant per miesto centrą. Pėsčiųjų perėjų situacija šitoje gatvėje tai pat kritinė, ir tik laiko klausimas, kada didesnė nelaimė atsitiks šitoje dalyje. Neaišku kur ir kodėl jau prieš daugelį metų dingo šviesoforas Papilės, Vytauto ir V. Kudirkos sankryžoje. Šitoje vietoje nuolat įvyksta auto avarijos ir būna kamščiai.
Kuršėnų bendruomene širsta ir užduoda vieną klausimą: „Kiek dar žmonių turi numirti, nukentėti, kol pagaliau bus imtasi konkrečių darbų miesto perėjose?“ Kada šitos pavojingos ir judrios gatvės patrauks ministerijos dėmesį ir kažkas bus realiai daroma, o nežadama?
Kuršėnų seniūnaičiai