Rajono valdžios vasaros „dovanėlės“ keleiviams 


Prieš porą savaičių rašėme, kad nuo rugpjūčio 1-osios brangsta pravažiavimas kai kuriose priemiestiniuose maršrutuose. Tačiau paaiškėjo, jog laukia dar vienas siurprizas. Nuo tos pačios rugpjūčio 1-osios rajone mažėja priemiestinių maršrutų.


Brangsta bilietai

Rajono Taryba paskutiniame posėdyje pritarė bilietų brangimui. Nuo rugpjūčio 1-osios bilietas iš Kuršėnų į Šiaulius ir iš Šiaulių į Kuršėnus priemiestiniu maršrutu Kuršėnai-Šiauliai-Kuršėnai kainuos ne 1,40 euro, bet 40 euro centų brangiau – 1,80 euro. Tarybos sprendimu vieno kilometro kaina nuo 0,0483 euro su PVM padidės iki 0,062 euro su PVM. Atitinkamai brangs ir bilietai, važiuojantiems su 50 ar 80 procentų nuolaida.

Keleiviai važiuojantys į Joniškį, Pakruojį ir Radviliškį mokės po 0,08 euro su PVM, kaip ir likusieji rajono gyventojai.

Tarybos nariams svarstant autobusų bilietų brangimą, daugiausia aistrų kilo dėl bilieto į Kuršėnus pabrangimo. Kai kurių Tarybos narių teigimu, ar taip nekertama šaka ant kurios patys sėdim, nes pabrangus bilietams važiuos mažiau keleivių ir kompensuoti reikės tiek pat, o gal net ir daugiau.

Į tai valdantieji atsakė, jog į Kuršėnus ir iš jų ir taip važiuoja per tankiai priemiestiniai autobusai ir žadėjo pamažinti jų skaičių.

Reisų mažėja

Kaip sakė, taip ir padarė. Nuo rugpjūčio 1-osios darbo dienomis iš Kuršėnų į Šiaulius ir iš Šiaulių į Kuršėnus nuo 8 valandos ryto iki 16 valandos nevažiuos po septynis reisus. Iki 8.00 bei nuo 16.00 nesumažės nė vienu reisu. Autobusai šiame maršrute nuo 8 iki 10 valandos iš Kuršėnų į Šiaulius ir atgal važiuos kas 20 minučių, o nuo 10 iki15 valandos – kas pusvalandį. Šeštadieniais nuo 8 iki 16 valandos neliks penkių reisų iš Kuršėnų į Šiaulius ir lygiai tiek pat reisų atgal. Nuo 16 valandos uždaromas vienas reisas iš Kuršėnų į Šiaulius ir du reisai iš Šiaulių į Kuršėnus. Sekmadienio tvarkaraštis nesikeičia.

Nelieka ir penkių reisų Kuršėnų miesto maršrute. Vietoj 17 kartų autobusas iš Micaičių ar Pavenčių į Daugėlius ir atgal važiuos 12 kartų darbo dienomis. Keičiasi reisų skaičius ir šeštadieniais bei sekmadieniais. Darbo dienomis nelieka pirmojo ir paskutinio reisų.

Pabrangus bilietams ir optimizavus maršrutus iš šešių reisų į Radviliškį lieka tik keturi, iš septynių reisų į Joniškį lieka tik keturi, o iš trijų į Pakruojį lieka tik du. Beje, Joniškio kryptimi važiuojantys keleiviai autobuso į Joniškį ir atgal nebesulauks sekmadieniais, nes tądien reisas uždarytas.

Pakeitimų yra ir kituose reisuose. Štai pavyzdžiui, iš Kuršėnų į Kužius per Smilgius autobusas du kartus per dieną važiuos tik trečiadieniais. Tai tik vienas pavyzdys, o jų yra ir daugiau.

Nuo rugpjūčio 1-osios uždaromi maršrutai Kuršėnai-Paringuvio kaimas-Kuršėnai ir Šiauliai-Vinkšnėnai-Šiauliai.

Ar ateityje nereikės uždaryti ir tų maršrutų, kurie nuo rugpjūčio 1-osios važiuos tik tam tikromis dienomis?

Ar nenuspręsta paskubomis?

Prieš savaitę, trečiadienį, Trečiadienį į jungtinį posėdį rinkosi Šiaulių rajono savivaldybės administracijos autobusų maršrutų koordinavimo bei Savivaldybės reguliarių vietinio susisiekimo maršrutų peržiūrėjimo ir konkurso dokumentų dėl vežėjų parinkimo parengimo komisijos. Posėdžiui pirmininkavo rajono vicemeras Česlovas Greičius, dalyvavo rajono Tarybos nariai – Švietimo, kultūros ir sporto komiteto pirmininkas Martynas Rusteika bei Biudžeto, finansų ir valdymo komiteto pirmininkas Arūnas Grubliauskis, taip pat Savivaldybės Ekonomikos ir verslo plėtros skyriaus vedėja Audronė Birutienė, vyriausioji specialistė Violeta Bučinskytė. Savo nuomonę galėjo išsakyti vežėjų atstovai, o taip pat rajono seniūnijų atstovai: seniūnai, seniūnų pavaduotojai, seniūnaičiai, kurie atstovavo gyventojus ir perdavė jų nuomonę. Seniūnai, seniūnų pavaduotojai, seniūnaičiai iki posėdžio tarėsi su gyventojais, kokie reisai, kokiomis savaitės dienomis ir valandomis seniūnijų gyventojams yra būtini, o kokių galima ir atsisakyti.  Seniūnai posėdyje ir perdavė aiškią gyventojų nuomonę.

Posėdyje buvo gvildentas kiekvienas reisas, tartasi dėl kiekvieno laiko, analizuoti labai konkretūs važiuojančiųjų kiekvienu reisu keleivių skaičiai. Visi reisai posėdyje kruopščiai derinti su mokinių pavėžėjimo grafikais.

Savivaldybė savo tinklapyje ir oficialiai spaudai išsiųstuose pranešimuose nurodo, kad „pagrindinė reisų  mažinimo priežastis – Šiaulių rajone mėnesio vietinio susisiekimo maršrutų ridos kelis kartus viršija kitų apskrities rajonų autobusų ridas, autobusai kai kuriais reisais važiuoja pustuščiai, o kompensacijų sumos, vežėjams mokamos iš savivaldybės biudžeto, visų rajono mokesčių mokėtojų pinigų, – vis auga ir keliais kartais lenkia kitus apskrities rajonus“.

Lygiuojantis į kitus rajonus ir nuspręsta mažinti autobusų reisų skaičių mūsų rajone. Tačiau, ar mūsų rajono valdininkai, kurių nedaugelis naudojasi maršrutinių autobusų pavėžėjimo paslauga, žino, kad kaimyniniame Radviliškio rajone, kuris kaip pavyzdys, kad mokamos mažiausios kompensacijos vežėjams, buvo minimas ir pasitarime, ir rajono Tarybos posėdyje, ištisi kaimai vasaros metu neturi kuo atvažiuoti į rajono centrą pas gydytojus ar apsipirkti. Gyventojai pas gydytojus stengiasi registruotis tik tomis dienomis, kai važiuoja autobusas. Aišku, jei jis važiuoja.

Kaimuose veikia nelegalūs taksistai, kurie už 10-15 eurų „nuo galvos“ nuveža pagyvenusius žmones į miestą. Ir nors Radviliškio rajono valdžia tai žino, tačiau pagerinti atokesnių kaimų gyventojų susisiekimą su rajono centru nesiruošia. Į gyventojų skundus – atsirašinėjimas.

Ar tokia ateitis laukia ir mūsų rajono gyventojų? O juk prieš rinkimus apie maršrutų optimizavimą (suprask – uždarymą, panaikinimą, pakeitimą) net nebuvo kalbama. Kas pasikeitė?..

Saulius JUŠKEVIČIUS

Total
0
Dalinasi
Related Posts