Prieš keletą savaičių kelininkams pradėjus tvarkyti rekonstruojamos Darbo gatvės atkarpą nuo Vydūno iki Vytauto gatvės kilo gyventojų pasipiktinimas, kad bus klojama per siaura asfalto danga. Tačiau aiškėja, jog gyventojai piktinosi be reikalo, nes ši atkarpa bus įrengta naujoviškai ir pačių žmonių saugumui.
Gatvė susiaurėjo?
Pirmiausia gyventojai savo mintimis pasidalijo socialiniuose tinkluose.
„Kaip daugelis kuršėniškių žino Kuršėnuose yra remontuojama Darbo gatvė. Viskas kaip ir gerai, bet šiandien po darbų grįždamas namo supratau, jog čia dar vienas eilinis mūsų valdžios bajeris.
Kiek gyvenu Kuršėnuose visada Darbo gatvės atkarpa nuo Vydūno iki Papilės gatvės (ties santechnikos parduotuve) buvo normali, afsaltuota gatvė, kurioje be jokių problemų prasilenkdavo dvi mašinos. Po naujojo bajerio ši gatvė ant tiek susitraukė, kad čia tik lieka vienpusis eismas.
Niekas gyventojų neklausė, niekam mūsų nuomonė neįdomi. Sovietiniai laikai grįžo. Valdžia viską žino geriausiai. Kaip pasakė taip ir bus. Kiek galima iš mūsų tyčiotis?“, – piktinosi vienas socialinių tinklų lankytojas.
Netrukus gyventojų skambučių sulaukė ir redakcija.
Į redakciją paskambinusi Darbo gatvėje gyvenanti kuršėniškė teiravosi, kodėl Darbo gatvėje norima padaryti vienos krypties eismą?
„Mums gyventojams tai bus labai nepatogu. Šitiek metų kovojome, kad išasfaltuotų mūsų gatvę, tačiau ir vėl turėsime važinėti aplinkinėmis, neasfaltuotomis gatvėmis. Kas mums iš to? Negi valdžia krečia juokus, o nedirba rimtai? Pabandėme pasiteirauti seniūnijoje, tačiau ten iš mūsų tik pasijuokė“, – pasakojo moteris.
Kuršėniškė sakė, jog jai, kaip ir daugumai gatvės gyventojų, nesuprantama, kodėl šaligatviai įrengti tik vienoje gatvės pusėje.
Į redakciją skambinę gyventojai išsakė ir daugiau priekaištų. Anot skaitytojų niekas nežino kada bus baigtas tvarkyti šaligatvis Pavenčių gatvėje, kada pasibaigs Kultūros rūmų salės remontas, nes jua atsibodo gyventi mieste, kuriame renginiai bažnyčioje, po atviru dangumi ar kultūros rūmų fojė.
Žibalo į valdžios kritiką įpylė ir socialinių tinklų lankytojai.
„Visi pasidžiaugėme Gedimino gatvės rekonstrukcija. Nespėjo meras su administracijos direktoriumi perkirpti juostelės ir pasveikinti vienas kitą su geru darbu, o jau ką tik išasfaltuotoje gatvėje ties Miško gatve išpjauta asfalto danga ir uždėtas naujas asfalto lopas“ , – tiesiai šviesiai rėžė vienas socialinių tinklų lankytojas ir pasiūlė valdantiesiems nebedaryti daugiau gerų darbų Kuršėnuose, nes po jų rūgštu darosi.
Baiminamasi be reikalo
Pasak Turto valdymo skyriaus vedėjo pavaduotojo Alvydo Žirgulio, gatvė rekonstruojama naujoviškai, kaip tai jau senokai daroma Belgijoje, Danijoje.
„Rekonstruotoje Darbo gatvėje gali padidėti transporto judėjimas, nes ir lengvieji automobiliai, ir sunkvežimiai trumpins kelią iš Gedimino gatvės iki Papilės ar Vytauto gatvių. Todėl projektuotojai pasiūlė dalį važiuojamosios gatvės dalies išlieti asfaltu, o kitą dalį iškloti trinkelėmis. Tokia kombinuota gatvės danga bus nuo Vydūno gatvės iki Papilės gatvės ir nuo Papilės iki Vytauto gatvės. Iki Vydūno gatvės asfalto plotis 5,5 metro. Nuo Vydūno gatvės asfalto plotis bus 3,5 metro, o trinkelėmis išklotos gatvės dalies plotis – 2 metrai. Trinkelės bus išklotos kelis centimetrus aukščiau už asfaltą, tačiau ant jų lengvai galės užvažiuoti automobilis ir prasilenkti su priešais atvažiuojančia mašina“, – aiškino vedėjo pavaduotojas.
Pasak jo, šioje atkarpoje bus įrengtas ženklas „Gyvenamoji zona“, kurioje greitis ribojamas iki 20 kilometrų per valandą.
Vedėjo pavaduotojo nuomone, tai atbaidys greičio mėgėjus ir gatvė nevirs dar vienu autodromu bei padės išvengti skaudesnių nelaimių.
„Ir tai nėra mero ar administracijos direktoriaus sprendimas. Taip buvo numatyta parengtame projekte, o pats projektas buvo teigiamai įvertintas Vilniaus Gedimino technikos universiteto Kelių tyrimo instituto atlikto kelių saugumo audito“, – sakė A. Žirgulis.
Jo teigimu, taip rekonstruota gatvė Kuršėnuose bus pirma ir kol kas vienintelė mieste, o užsienyje tai jau įprasta, nes ir Danijoje, ir Belgijoje taip tvarkomos senamiesčių gatvės, kuriose nemažai kultūros paveldo objektų.
Saulius JUŠKEVIČIUS