Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) inicijavo naujoves, kuriomis mažėja administracinė našta grožio paslaugų teikėjams.
Svarbu pabrėžti, kad dėl šių naujovių paslaugų kokybė ir sauga, tad kartu ir paslaugų vartotojų interesai, nenukentės.
Taigi nuo šiol grožio paslaugų teikėjams nebereikės rengti kiekvienos grožio paslaugos aprašo. Tai padės sumažinti administracinę naštą, mat tokio įpareigojimo įgyvendinimas iš grožio paslaugų teikėjų reikalaudavo nemažai žmogiškųjų išteklių, laiko bei kitų sąnaudų.
Taip pat atsisakyta reikalavimo tatuiravimo, ilgalaikio makiažo, papuošalų vėrimo paslaugų teikėjams kortelėje arba žurnale registruoti kiekvieną paslaugų vartotoją. Šio įpareigojimo atsisakymu ne tik sumažinama administracinė našta, bet ir užtikrinamas Bendrojo duomenų apsaugos reglamento nuostatų, susijusių su asmens duomenų rinkimo ir tvarkymo reikalavimais, įgyvendinimas.
Tokiu atveju, jei esama ginčo dėl grožio paslaugos pirkimo-pardavimo sutarties, jos sąlygų nevykdymo arba suteiktos nesaugios ar nekokybiškos paslaugos, paslaugos pirkimo faktą gali patvirtinti jos įsigijimą įrodantys dokumentai, pavyzdžiui, kasos kvitas.
Šios naujovės įsigaliojo sveikatos apsaugos ministro Aurelijaus Verygos įsakymu pakeitus higienos normą, reglamentuojančią grožio paslaugų sveikatos saugos reikalavimus. Skaičiuojama, kad tai leis grožio paslaugų teikėjams sutaupyti per 600 tūkst. eurų, kuriuos jie galės investuoti, pavyzdžiui, į paslaugų plėtrą ir kokybės didinimą.
SAM primena, jog norint verstis grožio paslaugų veikla, yra būtina turėti Nacionalinio visuomenės sveikatos centro išduotą leidimą-higienos pasą. Šis dokumentas patvirtina, kad veiklos sąlygos atitinka visuomenės sveikatos saugos reikalavimus.
Tai pat atkreiptinas dėmesys, kad paslaugų vartotojams informacija apie teikiamas paslaugas ir toliau turi būti teikiama vadovaujantis minėtos higienos normos bei Vartotojų teisių apsaugos įstatymo ir Produktų saugos įstatymo nuostatomis.
SAM Spaudos tarnyba