Kuršėnų lopšelio-darželio „Buratinas“ kiemas praturtintas naujomis edukacinėmis erdvėmis

Geros mokyklos koncepcijoje teigiama, kad sparčiai kintant aplinkai, kinta veiksmingų mokymo būdų samprata, ugdymo organizavimas, aplinka tampa dinamiška ir atvira,  nuo tradicinių klasių erdvių pereinama prie „klasių be sienų“. Ugdymo tęstinumas netradicinėse, ugdymo sėkmę skatinančiose patirti aplinkose buvo, yra ir bus vienas esminių Kuršėnų lopšelio-darželio „Buratinas“ bendruomenės siekių.

Laikas gamtoje

Lauko edukacinės erdvės suteikia galimybes prasmingai ir įdomiai leisti laiką gamtoje. Kryptingai ir patraukliai su ugdymo tikslais organizuota veikla gryname ore, padeda pagerinti ugdymoi) pažangos ir pasiekimų rezultatus, fizinę sveikatą ir psichinę gerovę. Lauko edukacinės erdvės traukia eksperimentuoti, tyrinėti, ieškoti, pažinti ir atrasti, suvokti, pamilti gamtą, pajausti glaudų ryšį tarp žmogaus ir jį supančios aplinkos. Svarbu, kad lauko aplinka būtų funkcionali, dinamiška ir atvira, pritaikyta įvairių poreikių, gebėjimų šiuolaikiniams informacinių technologijų amžiaus vaikams. Atsižvelgdami į šituos kriterijus, įrengėme naujas lauko edukacines erdves, atnaujinome ugdomosios veiklos idėjas jose. Siekdami, kad mūsų ugdytiniai gebėtų tinkamai išnaudoti informacines technologijas, erdves praturtinome greito atsakymo (QR) kodais, nuorodomis į augalų ir gyvūnų atpažinimo programėles iNaturalist ir PlantNet. Aktyvių tėvų ir darbuotojų iniciatyva įrengėme naujas veiklos zonas: „Pažink medį“, „Meteorologinė stotelė“, „Naudingosios Lietuvos iškasenos“, „Grūdinių kultūrų traukinys“, „Pažink šlapynių augalus“, „Manipuliacinė lenta“.

Erdvės lauke

Šiuo metu ugdytiniai atranda veiklos daugiau nei dvidešimtyje lauko erdvių. Jau nuo įstaigos vartų galima susipažinti su pavasarį, vasarą ir rudenį žydinčiomis gėlėmis, paragauti reto vaiskrūmio uogų, įsivertinti savo jausmus pomologiniame emociukų sode, sužinoti lauko temperatūrą, vėjo kryptį ir iškritusių kritulių kiekį, išsiaiškinti, kokiems gyvūnams keliami inkilai, atpažinti medžius pagal kamieną, apžiūrėti vabalų viešbutį, sužinoti, kokias naudingąsias iškasenas turi Lietuva, paragauti ir išsiaiškinti vaistinių ir prieskoninių augalų savybes, pažaisti krepšinį, futbolą, tinklinį, pasivažinėti triratukais ir dviratukais, įsirengti ir įveikti kliūčių ruožą, stebėti atradimų namelio gyventojus, piešti, tapyti, lipdyti ir t.t.

Visuomet džiaugiamės tėvų bei darbuotojų idėjomis, siūlymais, patarimais, turtinant lopšelio-darželio aplinką įvairiomis priemonėmis, įrengiant naujas edukacines erdves.  Glaudus bendradarbiavimas ir bendruomeniškumas – tai galinga varomoji jėga, vedanti link įdomaus ir kokybiško mūsų vaikų ugdymo.

Dalyvauja konkurse

Kas du metus Lietuvos neformaliojo švietimo centras organizuoja geriausiai tvarkomų mokyklų edukacinių erdvių apžiūrą-konkursą. Jo tikslas – aktyvinti mokyklų tikslingą, darnų ir estetišką edukacinių erdvių kūrimą ir kūrybišką jų naudojimą mokinių ugdymo procesui organizuoti, įtraukiant į praktinę veiklą visą mokyklos bendruomenę. Jau trečią kartą Kuršėnų lopšelis-darželis „Buratinas“ dalyvauja šiame konkurse, suvokdamas, kad edukacinių erdvių kūrimas, saugojimas ir panaudojimas ugdymui viso lopšelio-darželio bendruomenės pastangomis yra viena iš Geros mokyklos koncepcijos įgyvendinimo prielaidų.

Auksė BUOŽIENĖ

Kuršėnų lopšelio-darželio „Buratinas“

direktoriaus pavaduotoja ugdymui

Lopšelio-darželio „Buratinas“ nuotr.

Total
0
Dalinasi
Related Posts
Skaityti daugiau
Orai    Rugsėjo 14-20 dienomis orai bus permainingi. Dažnai mus lankys lietūs, tačiau po vėsaus savaitgalio kitą savaitę…