Šventė tarp fekalijų tvaiko   

Daugėlių gatvės 61-ojo namo gyventojai šventes praleido dusdami nuo fekalijų tvaiko. Name užsikišus kanalizacijai, fekalijos numušė kanalizacijos reviziją ir visas stovo turinys pasipylė į rūsį. Gyventojai aiškino, jog pagalbos ieškoti bandė pas namą administruojančius Kuršėnų komunalininkus, tačiau susisiekti nepavyko. Komunalininkai atkerta, jog apie avariją sužinojo tik pirmadienį.

 

Avarija per šventes

Į redakciją paskambinę gyventojai pasakojo, kad kanalizacijos turinys į rūsį pradėjo veržtis penktadienio pavakarę.

„Pirmiausia vanduo ir kanalizacijos turinys ėmė kilti pirmojo aukšto voniose ir tualetuose. Po to, visas turinys plūstelėjo į rūsį, nes tekantis kanalizacijos vanduo numušė kanalizacijos reviziją (kanalizacijos valymui skirtos angos dangtį). Per keletą valandų fekalijos ėmė kauptis rūsyje ir jau kitą rytą per slenksčius pradėjio veržtis į gyventojų sandėliukus“, – pasakojo žmonės.

Į redakciją skambinę žmonės tvirtino, jog nurodytais telefonais bandė susisiekti su UAB „Kuršėnų komunalinis ūkis“ darbuotojais, tačiau niekas neatsiliepė. Tad beveik tris paras teko kentėti fekalijų kvapą besiveržiantį per langus ir koridoriaus duris.

Pabandžius išvėdinti ir išdžiovinti besikaupiantį vandenį rūsyje, gyventojų butų langus ir laiptinę ėmė atakuoti musės, kurių spiečiai skraidė ir rūsyje.

Gyventojai tvirtino, jog kanalizacijos turinys į jų rūsius plūsta jau ne pirmą kartą.

„Tampa jau kone tradicija, kad avarijos atsitinka per šventes ar savaitgaliais, kai išsikviesti komunalinio ūkio darbuotojus beveik neįmanoma“, – aiškino žmonės.

Pasak jų, komunalininkai vis randa pasiteisinimų.

„Kaip elgtis mums, kai po kiekvieno tokio potvynio tenka plauti fekalijas iš rūsio sandėliukų, fekalijų tvaike gelbėti juose žemiau paliktus daiktus?“, – klausė žmonės.

Gyventojai įtarinėja komunalininkus specialiai netvarkant kanalizacijos nuolydžio, nes taip nuo namo sąskaitos už atliktus darbus galima nurašyti daugiau pinigų.

Kaltina ir gyventojus

UAB „Kuršėnų komunalinis ūkis“ Butų ūkio padalinio vadovas Eimantas Kirkutis tokius gyventojų įtarimus neigia.

Pasak jo, beveik 90 procentų kanalizacijos avarijų įvyksta dėl gyventojų kaltės.

„Likviduodami kanalizacijos avariją Daugėlių gatvės 61-ajame name iš kanalizacijos vamzdžio alkūnės ištraukėme kažkokį skudurą, panašų į suplyšusį rankšluostį, ir gumulius išbrinkusių popierinių rankšluosčių. Nors paskutinės – penktosios laiptinės – surinkimo šulinėlis yra truputį ir aukščiau nei kiti, tačiau tai netrukdo kanalizacijos turiniui tinkamai nutekėti į miesto vamzdyną. Dažniausiai dėl užkimšimo yra kalti patys gyventojai. Ne kartą esame aiškinę, kad į kanalizaciją negalima mesti skudurų, popierinių rankšluosčių, indų plovimo kempinėlių, tačiau būtent šiuos daiktus dažniausiai ir ištraukiame iš vamzdyno“, – sakė padalinio vadovas.

Jis tvirtino, jog stipriau pritvirtinti kanalizacijos revizijos neįmanoma, nes pritvirtinus dangtį, kanalizacijos vamzdžio turinys pasipils į pirmo aukšto butus, todėl kitos išeities nėra.

Kalbėdamas apie konkretų įvykį penktadienį, E. Kirkutis aiškino, jog apie avariją komunalininkams buvo pranešta tik pirmadienį.

„Jeigu gyventojai atidžiau skaitytų sąskaitas, tai pastebėtų, jog kiekvienoje sąskaitoje yra nurodytas avarinės tarnybos, kuri dirba visą parą ir visą  savaitę, įskaitant ir švenčių dienas, telefonas. Paskambinus, pradžioje atsiliepia robotas, o nuspaudus nurodytą reikalingą skaičių, gyventojai sujungiami su budinčiu darbuotoju. Naktimis ir savaitgaliais bei švenčių dienomis budi po du darbuotojus, kurie atvažiuoja  lokalizuoti avarijos, o jau kitą dieną atvažiuoja brigada likviduoti gedimo ar avarijos“, – aiškino padalinio vadovas.

Jis teigė, jog kitą dieną – šeštadienį – komunalininkai tvarkė gedimą Daugėlių gatvės 51-ame name.

„Jei vieno namo gyventojai prisiskambino, o kito ne, tai kažkas neaiškaus. Gal žmonės nelaukė kol telefonu bus padiktuota instrukcija“, – spėliojo vadovas.

Saulius JUŠKEVIČIUS

Total
0
Dalinasi
Related Posts